Van Doorwerth naar Franse Alpen.... - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van americanpower34 - WaarBenJij.nu Van Doorwerth naar Franse Alpen.... - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van americanpower34 - WaarBenJij.nu

Van Doorwerth naar Franse Alpen....

Door: Wilco

Blijf op de hoogte en volg americanpower34

16 Januari 2016 | Frankrijk, Lyon

Het is 07.57 uur als wij het kasteel in Doorwerth door de bossen heen in zicht krijgen. We worden opgevangen door de organisatie. Leuk genoeg blijken dat rijders van vorig jaar te zijn die dit jaar niet meerijden. Des te leuker ze weer even te zien. Hebben veel gelachen met die boys vorig jaar. Afijn, wij draaien de ophaalbrug op en voegen onze auto bij de andere rijders die al gearriveerd zijn. Alles ziet er prachtig uit. Dikke audi's, Tiguan, volvo's...... Mooie transporter bus van Pascal en trucker Michel. Helaas speelt het weer niet mee. Het regend, miezert, dan even droog, zelf een vlokje sneeuw. Jammer wel want het publiek is in grote getale op de start afgekomen. Vrienden, familie, vriendinnen, kids, ouders....... Superrrrrr. Zelfs de Boonzaaiertjes zijn gekomen om even 'hun' dodge te bewonderen. Prachtig! De volgsystemen worden aangesloten en gecheckt of ze op de pc van de backoffice verschijnen. Alles functioneerd gelukkig. De auto's worden gepositioneerd en de rijders worden na een kopje koffie verzocht naar de breefing te komen. Er worden wat huishoudelijke regels verteld over veiligheid en iedereen mag even de alcoholcontrole ondergaan. Iedereen mag van start, had ook niet anders verwacht.
Het publiek wordt verzocht buiten de poort te gaan staan waarna klokslag half 11 American Power de aftrap neem. Een laatste kusje.......
Het is voor ons als rijders erg gaaf als je uitgezwaaid wordt door alle toeschouwers. De reis is fantastisch maar ook start en finish zijn altijd mooie momenten. Tranentrekkers! We krijgen al wel de mooiste foto's doorgestuurd van ons publiek... Lief hoor!

De reis begint met een etappe van 258 km richting Knokke. Op deze afstand krijgen we van de organisatie 10 fotos van omgevingsobjecten. Een brug, tunnel, molen.... Zie ze maar op te sporen. In willekeurige volgorde. We denken ze allemaal gespot te hebben! Maar richting Knokke dus. Nou das duidelijk dan. Dat wordt de boot naar Engeland. Zo duidelijk!!!! Al je nog op zoek bent naar een nieuwe auto. Hier staan er tienduizenden om verscheept te worden. We staan voor de boot naar Engeland als Erik even de gastank aanvult (34ct/liter
en ik het volgende coördinaat en tijden ingeef en bereken. N50.946787 E1.909888...... Ieder z'n taken.
Als de cijfers op m'n navi's staan zien we dat we de boot toch niet gaan nemen. Omdraaien! Het wordt 123 km lager naar Calais. Ahhh! De trein naar Engeland dus. Ok, daarom moesten we de maten van de dodge doorgeven. Wederom, zooooo duidelijk... Maar weer laten we ons beetnemen want de route schakeld zich wederom op het laatste moment abrupt om. $£¥#%$}#%...... De rit wordt voortgezet naar Reims Frankrijk. Richting Ardennen nu. 293km voor de boeg. Reistijd 2,36 uur. 156 minuten dus want daar reken ik mee. Niks Engeland dus. In ieder geval op dit moment niet. We schenken nog maar een kopje koffie in en nuttigen een broodje. Ik hou al rijdend de reisblog bij zodat ik niet savonds alles hoef te doen. Het landschap wordt mooier. Heuvels en zonneschijn...... Het blijkt dat veel rijders voorzien zijn van 27mc bakkies. Zo hebben we wat contact onderweg en het drukt de telefoonkosten. Vorig jaar was de rekening geloof ik, uh..... hoog!
Nadat we voor de tweede keer de tolpoorten gepasseerd zijn krijgen we van de backoffice de ideale tijden van etappe 1 en 2 door. Het levert ons de eerste 9 strafpunten op. Grrrrrrr. Gelukkig ook bij Noble Art vertellen ze, haha.
De groep valt geloof ik uit elkaar en het wordt donkerder. We zien en spreken niemand meer. Meestal wel bij een coördinaat omdat je daar vaak verplicht rust moet pakken. Maar de volgende ligt dik 300 km voor ons. Precies tussen Dyon en Lyon. We rijden momenteel op de A6/E15/E21 L'autoroute du soleil. Zo zegt mijn navi. De weg richt zich dus naar de Alpen.... We zetten de muziek wat harder. De dikke infinity geluidsinstallatie galmt bruut door onze huiskamer. Ballads uit jaren 80. Marillion, alphaville, Toto, Golden Earring....om maar iets te noemen. Die wagen rijd daarbij zo lekker. Vermogen, comfort, verlichting... We spraken net Collega dodgerijder Henk Karman, team 9 en die kon dat 100% beamen. Helaas zitten onze Audi RS vrienden Marc en Peter te ver weg om contact te hebben via de zendbak. Dan af en toe maar bellen voor de nodige informatie. Of appen, want we hebben wievie....
De duisternis, in combinatie met de tolwegen geven de witte belijning mooi weer op het zwarte asfalt. Soms is het toch opletten als de weg plots bedekt lig met sneeuw. Dat kan dan ook na 3 km ook weer net zo plots over zijn. Maar geconcentreerd blijven dus. Daarbij kunnen we de dodge al rijdend van 2 wheel drive overzetten naar de 4 wheel. Is toch een prettig gevoel, iets meer grip. Waar gaat Terry ons naar toe sturen. Welk stukje natuurschoon krijgen we te zien. De weg naar het eerste hotel zal nog lang zijn. Kan nog wel 15 uur duren. Daarom hebben we besloten de eerste verhaal te halveren en alvast op onze reisblog te zetten. Weet niet of het rijdend gaat lukken met de foto's...... Lees anders gerust nog een keer terug.

Op www.mysteryroads.com kun je bij 'LIVE' zien waar we zitten. Team 2! Voorop rijden betekend echter niet eerste in het klassement. Dat gaat om ideale tijden. Marcel Boere, weet daar bv alles van.

We hebben inmiddels 1026km gereden. Houden de gastank zoveel mogelijk vol. Inmiddels 3 maal de vulslang erop gehad. Wij eten een soepje en broodje worst, geserveerd door de organisatie op een kookpitje (#topgasten), nemen 15 minuten rust en zetten hem daarna weer in de 6 trapt automaat.
Het laatste coördinaat wat ik nu kan meegeven ligt in Gap. 150 km boven de mediterraanse zee..... Marseille. 289 km weer te gaan. Aankomsttijd 00.44 uur.

Ps, Lars..... Hoe ging het met schaken jongen. Ziet er top uit gozer

Nogmaals dank aan iedereen die bij de start aanwezig was.. We houden jullie op de hoogte.

Snelle groeten, Erik en Wilco. Alvast weltrusten. Tot morgen.........

http://youtu.be/a1sf2CzEq0w omdat hij zo lekker hard kan!!

• 16 Januari 2016 - 22:23

Jacqueline:

Ik heb jullie de hele dag op de computer gevolgd. Het leek er inderdaad op dat het de boot zou worden, maar nee toch niet. Succes verder

• 17 Januari 2016 - 13:11

Martin Boeije:

Ik zeg: bootje van Brindisi naar??? Griekenland? Kroatie? Veel plezier! Be careful!

• 17 Januari 2016 - 13:31

Lars Van Workum:

hoi papa
    het ging goed ik kreeg een pion in het geel als prijs.