On the way Home, sweet home - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van americanpower34 - WaarBenJij.nu On the way Home, sweet home - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van americanpower34 - WaarBenJij.nu

On the way Home, sweet home

Door: americanpower34

Blijf op de hoogte en volg americanpower34

13 Januari 2012 | Zweden, Stockholm

Ons cruise schip hebben we vanmorgen verlaten.Een rectificatie op gister. De afmetingen ons inziens vanaf de kade waren incorrect, foutief. De echte maten van het schip waren namelijk nog iets groter. Wilco heeft de binnekant met een rolmaatje geneten en kwam tot 40 meter breedte. Erik als buitenmens nam de buitenkant voor zijn rekening en kwam 225 passen verder pas aan het eind. Nog een leuk detail is het motervermogen. Slechts 43000PK. We hebben heerlijk gegeten en een leuke avond gehad. Echt luxe ten top.oa; casino, zwembad, sauna,tientallen winkels, liftje of 16 door hele boot verdeeld, theater, barren, golfbaan en lots of vrouwen. De meeste hebben gewoon netjes hun kamer opgezocht maar er gaan ook verhalen rond dat niet iedereen zijn hutje gezien heeft. Eéntje heeft het zelfs zo bont gemaakt dat de securitie het beter vond om hem in een celletje te plaatsen tot aan de kade. Reden is niet precie bekend.
Inmiddels zijn we in sneltreinvaart naar het zuiden aan het rijden. De weg is goed begaanbaar. Appeltje, eitje voor ervaren mannen als wij.
Inmiddels rijden we via de brug bij Malmo/Zweden en gaan richtin Odense Denemarken.
De string bolides komen eran!!!
Sommige van jullie weten ongeveer wel welke type auto's dat er mee rijden. Niet, nou hier een kleine opsomming.Porsche cayenne, 911, Q7,ML AMG63, X5, Sl AMG63, Dodge nitro, espace, toyota carolla, Volvo's, KIA, en als laatste noem ik de onze Dodge RAM 1500 Laramie 5,7 HEMI 400PK. Een beest van een auto. Heerlijke stoelen trouwens want moe van de lnmge zitten worden we niet.
Het klassement hebben we met vele collegateams al even geleden vaarwel gezegt. Veilig thuiskomen werd veel belangrijker. Maar een éérste plaats hebben we vanaf het begin al. Alle teams weten wie die jongens in die blauwe jassen van American Power zijn. Van idereen krijgen we aandacht. Plaatselijke bevolking, organisatie,
andere teams, Schumacher, iedereen blijft genieten van onze verschijning. Krijg net nog een sms van de organisatie dat ze graag hadden dat alle teams waren als wij. Niet zeuren maar plezier en vriendelijkheid. Ook nu bij het tolpoortje wordt gevraagd what is dat for car.En ze doen het deurtje van het loket maar even open om ons te horen wegrijden. Natuurlijk gaan we daarin mee en houden de poot net iets langer op het gas als anders. Ook topgear hebben we als vriend weten te strikken en gaan ervanuit dat we in hun blad komen. Onze sponsoren zullen gezien worden. Bopita als hoofdsponsor voorop. Vele dank aan al onze sponsoren want het was fantastisch. Volgend jaar gaan we zowiezo niet want er gaat veel tijd in zitten die we ook aan ons gezin kunnen besteden, Maar het riekt naar meer. Parijs-Dakar!!!
Vanmiddag hebben we onderweg toch nog gas weten te vinden. In deze landen zijn gas stations op 2 handen te tellen dus het is aan de navigator om dit in kaart te brengen en uitrekenen wat het ons qua tjd gaat kosten als we toch een by-pass gaan maken. Leuk om alle smsjes dan te ontvangen van het thuisfront die paniekerig melden dat we verkeerd gaan.Vanmiddag hebben we gas kunnen scoren bij een plaatselijk "ïllegale" oudijzer boer. Achter een schuurtje zonder pomp, door een deurtje werd een slang uitgerold en verdomd... er kwam gas uit. Ook hier kwamen de fototoestellen naar buiten om toch die Kostbare rallyauto op de plaat te zetten. Of ze nog nooit zoiet gezien hadden.

Mensen, Leg de loper uit. Kom in grote getalen kijken naar oze finish in Loon op Zand. Check www.scancoverytrial.nl

De laatste foto,s zullen zaterdagavond op deze blog geplaats worden aangeziien dit vanuit de auto nogal kostbaar is.
Schat, morgenavond slapen we weer samen. Amber,Lars,Anouk,Wouter,Joris, De papa,s komen er weer aan. xxx

Ik dank iedereen voor het volgen van onze reisverslagen, sms, telefoontjes.

Vandaag een special thx tot Eric van CTSS comuters die ons op afstand telkens weer online kon houden.

Houdoe en tot morgen.

• 13 Januari 2012 - 22:22

Truus En Wim:

niet in slaap vallen hè !
    en doet de auto het op het "duistere" gas? ik zoek gauw m'n bed op want morgenvroeg loopt om 04.30 de wekker af. gelredome we komen er aan.

• 13 Januari 2012 - 22:32

Anja, Sara En Iris:

Niet alleen jammer voor jullie dat heter bijna op zit, maar ook voor ons als volgers. De hele dag de laptop erbij en jullie op het scherm. Rij voorzichtig terug en geniet van de laatste loodjes.

• 13 Januari 2012 - 22:43

Geert En Henny:

weer zo'n super verslag hou je ogen nog even open ( de vakantie zit er bijna op) wij denken dat jullie morgen met veel geweld binnen komen rijden
    groetjes

• 13 Januari 2012 - 23:00

Jolanda, Amber,Lars:

Hoi mannen,
    Jammer maar het 'vaste' land is al weer bereikt. Heb samen nog een goede, leuke en veilige reis terug. Hier slaapt alles al en ik bijna, maar jullie nog lang niet daar heb je vanavond pas tijd voor. We kleden ons straks warm aan en gaan jullie hartelijk ontvangen in Loon op Zand!
    Hou hem op de weg!

• 13 Januari 2012 - 23:59

XXX El:

Geniet nog maar even van jullie grote avontuur en hou de oogjes goed open!

Voor je het weet sta je weer gewoon tuintjes te schoffelen Erik en rijd Wilco weer gewoon rondjes om zijn eigen kerk.

Tot morgen, gezond en wel........moe ben ik bang voor!

XXX el

• 14 Januari 2012 - 08:00

Heidi:

Heren, heb genoten van jullie reisverslagen, lijkt me idd ontzettend gaaf. Rij de laatste loodjes voorzichtig! en geniet van de intocht en vooral lekker slapen vannacht. Liefs h&m&kids

• 14 Januari 2012 - 16:41

XXX El:

Waar blijft nou het verslag van vandaag? jullie waren om 11.30 uur al binnen. Jullie zijn toch niet in slaap gevallen?

Verder top gedaan hoor heren.

xxx el

• 17 Januari 2012 - 12:10

Joop Van Workum:

Als jullie steeds maar het team aan blijven voeren, laten zien hoe het moet, wil ik ook mee(rijden) want die die spannende verhalen (echtwaar) zijn natuurlijk geweldig, nietwaar ......
    Doe je best en zo te lezen, lukt dat wel en hou hem op de weg, tenslotte je moet na de geweldige ervaring, verder met alles wat je ook lief is.
    Met vriendelihjke groet, Joop van W.