Het ijs circuit. Kan daar nu fout gaan - Reisverslag uit Helsinki, Finland van americanpower34 - WaarBenJij.nu Het ijs circuit. Kan daar nu fout gaan - Reisverslag uit Helsinki, Finland van americanpower34 - WaarBenJij.nu

Het ijs circuit. Kan daar nu fout gaan

Door: americanpower34

Blijf op de hoogte en volg americanpower34

11 Januari 2012 | Finland, Helsinki

Vanwege geen internetverbinding in het hotel, nu vanuit de bruutste auto van heel Lappieland. gister, zoals bij jullie bekend gaan ijsracen op het testcircuit van mitsubishi evo.4 parcours waar we een uur lang per parcour onze lusten konden botvieren. NOU DAT HEBBEN WE GEDAAN. In principe, nogmaals principe kan er niets misgaan omdat de vangrail vervangen is door zachte sneeuw. Maar de eigenschap van dit witte goedje is ook dat het met vorst toch wel weer hard word. Van de 30 auto's die het circuit opgingen kwamen er 10 zonder schade terug. Helaas zaten wij bij die andere 20. Een grote deuk in onze ego vooral. Gelukkig was de deuk in ons dodgeje minimaal. Tientjeswerk en dat geld hebben we nog wel bij ons. Het meeste gaat natuurlijk op aan de brandstof. Gisteravond. (zie twitter americanpower34) Stonden we met collegavrienden te tanken. Zij de porsche Cayenne met de vangrailschade van eerder. 2auto's met samen dik 800pk die 200liter benzine naar binnen staan te slurpen. Sorry, ik dwaal af. Het ijscircuit....
Erik uiteraard begonnen en samen eerxt maar eens parcour verkend. Elk rondje gaat dat toch weer harder en beter. Onze (dat mag ik deze week zeggen van Erik hoor)Auto wil eigenlijk allen maar rechtdoor dus moeten wij met gepaste snelheid de bocht in om niet finaal rechtdoor de mount everest op te gaan. Maar uit de bocht kunnen wij goed en ol op dat gas en heerlijk laten driften. de experts zullen zich rot lachen hoe wij aan het tobben zijn maar het hele rattaplan daar draai hun koppen om als wij die 400 pk met veel brul die bocht uit jagen. Er zijn veel films gemaakt van RTL autowereld en ik vreet de linkervoorband in zn geheel op als wij niet op de tv komen. Ik zweer het je.
Tijden sde lunch erwtensoep gegeten. Niet zoals die van mams of buurvrouw Corina maar ze hadden een goede poging gedaan. Na het eten weer 2 andere circuits op voor de laatste minuten spass. Toen kwam het noodlot. Waar erik smorgens al de beschermkap 10cm los had getrokken deed Navigator Wilco er nog 20cm bij. De dodge moest eigenlijk de bocht door maar was waarschijnlijk in slaap gesukkeld van al dat werken. De schuld lag uiteraard niet bij de chauffeur, onmogelijk natuurlijk. Erik stond te filmen en zag de dodge tot stilstand komen op een sneeuwwal. Hij hoopte nog even dat ik hem stil zette om een snellere auto voorbij te laten gaan maar bij het zien van de achterruitrijliggies was hij van die gedachte direct af. In de 4wheel drive low lock ging de slapende dodge gewoon achteruit waardoor ik in ieder geval niet de sleepwagen hoefde te aten komen.We konden er gelukkig om lachen en Erik wilde direct dat ik verder ging met circuitrijden. Vandaag is het jouw dag, zei hij. Over vertrouwen gesproken, #maatjes.

OP de terug weg langs Santa Claus Village om daar de kerstman nig even een handje te schudden. Daar loopt ook de poolcircel. Een blauwe verlichtingskabel geeft de scheiding aan. Erg mooie foto's weer. Check dat vanavond nog even.Fot van kerstman met 7 coureurs erom heen was maar 60 euro. We kregn hem dan wel weer op usb stick zodat we hem lekker konden laptopperen.

Nu onderweg naar sneeuwscooters. Er zijn langzame en snellere. Keuze wordt moeilijk denken we. Uhhhh. NOT dus
Aankomende nacht gaan we om 00.00 uur rijden richting nederland. Maar we zullen ng veel zien en gaan doen verwachten we. Helaas zit noordkaap er niet in.We hadden met een paar teams op eigen houtje willen gaan maar dat is volgens organisatei onmogelijk wegens sneeuwval... We zien daar dus wijseijk vanaf. Doen we volgend jaar wel :-)
Tot vanavond.

• 11 Januari 2012 - 07:33

Joachim:

@ WIlco.....dat opvreten van de linker voorband hou ik je zeker aan....

Weten jullie wanneer eventuele uitzendingen op TV komen van jullie avontuur?
    Natuurlijk is dit ook erg leuk om alles te lezen en de foto's te bekijken, maar dat gebrul van die dikke Amerikaan wil ik natuurlijk ook wel eens horen... :)

Dus het eindpunt is het punt waar jullie nu zitten begrijp ik?
    Wel een beetje jammer idd, maar de ervaring en hetgene wat jullie gezien hebben is al heel veel volgens mij....

Ben benieuwd naar jullie volgende verslag....
    Ik hou het weer in de peiling....

de groenten!

• 11 Januari 2012 - 08:19

Bas En Mariël Ruinar:

Mannen wat maken jullie toch een hoop mee! Ik denk ( als vrouw ) gelukkig, alleen maar schade aan de auto, Bas deelde mijn mening niet helemaal geloof ik ;).
    Fijn dat er sneeuwscooters bestaan, kunnen jullie daarop even helemaal los.
    groeten!

• 11 Januari 2012 - 08:53

Geert En Henny:

wat hebben jullie een hoop lol ,vandaag opnieuw genieten en voor vanavond goede reis terug Groeten en doe voorzichtig SUCCES

• 11 Januari 2012 - 10:35

XXX El:

Goed spul he die adrenaline je loopt er op als een Dodge op benzine.

Als de schade tot dit beperkt blijft is er niets aan het handje. In nederland toch weinig last van rendieren en elanden. Bovendien is dat ding in het zwart mooier, recht tikken met de hamer en spuiten.

Heb hier een kwijlende man op de bank zitten waarbij alles tegen zit. In het potje op de kast zit pas 3 euro, hij mag de auto van zijn baas volgend jaar niet meenemen en ik vertik het om een week te gaan fietsen. Wordt het toch een hoog rendament CV ketel achter op die aprillia monteren.

Blijf voorzichtig en blijf genieten!
    Blijf uitkijken voor overstekende electriciteitspalen, vangrails, laagvliegende bomen, rendieren en ook elanden en (ijs)sneeuwbergen!

XXX el

• 11 Januari 2012 - 13:52

Jo En Door:

Hallo luitjes
    Nu wij alles zien zou ik niet meer terug willen als ik jullie was (geintje)Succes verder en groetjes van Jo en Door

• 11 Januari 2012 - 16:05

Erwin:

Wat een super avontuur dit allemaal. Lijkt me echt een hele gave ervaring. Geniet nog van de dagen in het verre noorden, en ik blijf jullie volgen!

Gr. Erwin