Eerste Hotelovernachting in Molde - Reisverslag uit Molde, Noorwegen van americanpower34 - WaarBenJij.nu Eerste Hotelovernachting in Molde - Reisverslag uit Molde, Noorwegen van americanpower34 - WaarBenJij.nu

Eerste Hotelovernachting in Molde

Door: americanpower34

Blijf op de hoogte en volg americanpower34

07 Januari 2012 | Noorwegen, Molde

De welverdiende rust gaat beginnen.Vandaag 2400 km afgelegd in 27 uur rijden. Een hele rit afgelegd in 9 etappes. Geen last gehad van moeheid. Een superauto, heerlijke stoelen, geluidsinstallatie. Wim Boonzaaier snapt wat ik bedoel. De rit ging grotendeels toch over de sneeuw en ijs wegen van het noorden. Thuis dachten we dat de omstandigheden mee zouden vallen maar niets bleek minder waar. Oppassen want het was verraderlijk glad plaatselijk. Daar kwam ook een volvo achter die een elektriciteitsmast volledig uit de grond jaagde. Gevolg, zoveel schade dat de auto niet meer verder kom. Chauffeur en navigator kwamen met de schrik vrij maar toch een domper. Onderweg veel mooie dingen gezien. Enorme bruggen over de fjorden, ijswanden,witte landschappen en vriendelijke mensen die overal de duim opsteken als een team voorbij raast. De temperatuur hebben we zien zakken tot -12. Op veel ijs en sneeuw gereden waardoor onze snelheid soms wat laag lag. Anderen stoven er overheen met spijkerbanden. Lekker laten gaan. Wij hebben een andere veiligere strategie waar we ons goed bij voelen. Bij de douane werd niet om de papieren gevraagd maar wel om het motorvermogen van de dodge. Great race to you... en gaan maar weer.
De contacten met de andere teams zijn super. Je ziet elkaar meerdre malen voor bij gaan met tankstops om elkaar later dan toch weer in te halen. Super band onderling. Allemaal het zelfde streven. Sportief in de weer met voertuigen die het gaan brengen naar de Nordkapp en terug.
Nu slapen in 5 sterren hotel Rica Seilet.De veerboten vertrekken onder ons omdat we op de 6e etage kamperen.Mega spectaculair. 6 uur staan we weer op, ontbijten, logboek halen en dat gas weer onderin.
We weten dat we veel gevolgd worden. Van kinderen tot ouders diep in de nacht (marcel!)

Tot morgen ergens. Erik en Wilco

• 07 Januari 2012 - 21:55

Anja:

He Broer en Erik,

De hele dag de laptop op tafel ... het is verslavend. We volgen jullie op de voet.

Slaap lekker en morgen gezond weer op!

• 07 Januari 2012 - 22:04

Jaap:

Top prestatie zover! Hebben jullie al ergens foto's?
    En is er al een tussen stand?

• 07 Januari 2012 - 22:14

Wim En Margriet:

Ja Erik en Wilco wim snapt precies wat je bedoeld.Veel succes verder en doe voorzichtig.
    Helemaal te gek zo jullie ervan genieten.
    We houden jullie in de gaten.

• 07 Januari 2012 - 22:29

Michael:

mooi landschap, jammer van al die auto's
    :-)
    nee, zonder gein, ziet er goed uit heren!!

• 07 Januari 2012 - 23:46

Marcel En Wilma:

Wij zijn stikjaloers. Prachtige fotos, mooie impressie al van waar jullie rijden. En dan die auto....! Veel succes en wij kijken al weer uit naar een nieuw verslag.

• 08 Januari 2012 - 08:36

Geert En Henny:

wat genieten jullie ervan SUPER!!!
    de laptop staat de hele dag aan en de wereldatlas ligt op tafel kunnen jullie dus goed volgen

• 08 Januari 2012 - 09:06

Perlina:

leuk om jullie zo te volgen !
    prachtige foto's

• 08 Januari 2012 - 11:56

XXX El:

Mooie shots. We zijn jaloers, vooral marcel. Die heeft een potje op de kast gezet om te sparen! We weten alleen nog niet of hij zijn bedrijfsauto mee mag nemen, anders gaat hij met de toyota of op de aprillia met spikes!

Doe voorzichtig XXX el

• 08 Januari 2012 - 12:05

George En Gytha:

Ooh wat gaaf dit ,proberen jullie zoveel mogelijk te volgen viel vanacht wel tegen. staan ze de hele nacht stil bij het hotel terwijl jullie het over een zware trip hebben!!! ;-)
    Kan niet wachten om die v8 zaterdag weer aan te horen komen!!
    Wat een start vrijdag.

Mannen zet hem op

• 08 Januari 2012 - 13:34

Amber En Lars:

hoi papa en erik mooie foto's hoor,hoe gaat het??????
    xxx amber en lars en jolanda.

• 08 Januari 2012 - 14:10

Ton En Matty:

Spierpijn van het traplopen naar de computer boven.Maar we kunnen het niet laten.Mooie foto's.
    Het is net of we een beetje meerijden,maar dan wel ontspannen!!!

• 08 Januari 2012 - 22:06

Erwin:

Hoi Erik & Wilco

Prachtig om te lezen hoe jullie de reis ervaren. Lijkt me echt schitterend!
    Heel veel succes de aankomende dagen, en ik blijf jullie volgen!

Gr. Erwin