We zijn weer in de buurt.... Jammer! - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van americanpower34 - WaarBenJij.nu We zijn weer in de buurt.... Jammer! - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van americanpower34 - WaarBenJij.nu

We zijn weer in de buurt.... Jammer!

Door: Wilco

Blijf op de hoogte en volg americanpower34

23 Januari 2016 | Oostenrijk, Salzburg

Zaterdag

Poeh poeh, dat was me het dagje wel......
We rijden net achter Wenen als ik m'n padje pak en m'n reisblog begin. Vanmorgen uit hotel HILTON SIBIU Roemenië vertrokken tijdens een la mans start. Rijders tegelijk uit lobby om 05.36 uur naar buiten en dan vertrekken. De route gaat momenteel even over de snelweg, 295 km om vele kilometers te kunnen overbruggen. Helaas is na 57 km de snelweg afgesloten en rijden we een stuk binnendoor. Daarna even vol het gas erop om de verloren tijd te compenseren. Toch creëren we een extra tijd zodat we even op ons gemak koffie kunnen doen bij een tankstation. Het gaat soms best uh, wat sneller als dat mag, het lijkt wel of de Rabogirls met een elastiek aan ons vast zitten. Met onze 400 pk lopen we altijd uit. Toch trekken ze altijd weer naar ons toe. We komen er maar niet van verlost. Aardige girls waar we in een groepje van 3 auto's veel lol mee hebben.
We klokken in en zien dat het volgende coördinaat weer in een andere tijdzone ligt. We hebben weer de tijd van ons vaderland. Ook vandaag hebben we weer wat grensgevalletjes. De eerste keer schieten we van Roemenië naar Hongarije. Marc die voor ons staat kan de kofferbak en de moterkap openen. Paspoort en auto gegevens worden gecontroleerd en zonder al teveel poespas mogen we het volgende land betreden. Meneer de douane heeft de handboeien echter wel losjes in de hand. Grote plaatsen als Boekarest, Arad, Budapest, Wenen doorkruisen we. Grote steden. Ik krijg tijden door en zie dat we op de eerste etappe 1 minuut te vroeg zijn, op derde 9 strafpunten en vierde 4 punten verkeerd ingeschat.
Het volgende land heet Oostenrijk wat we op ons dodge lijstje kunnen aanvullen. Die heeft er al een paar kan ik je zeggen. Nederland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Rusland, Estland, Letland, Litouwen, Polen, Duitsland, Tsjechië, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Griekenland, italie, Frankrijk, België, Luxemburg, Monaco...... Dat zijn er 22. Best wel indrukwekkend toch!
We krijgen onderweg een Appje van de Rabogirls dat ze wel zin hebben, in een zakje chips die ze bij ons gespot hebben. Met 130 km/uur en dus ook dezelfde rijwind 2 zakjes overhevelen is nog niet zo eenvoudig, maar voor stoppen is geen tijd. Als Wilco half buiten de auto hangt slaat de wind onder z'n zonnebril en woefffff, weg bril! Duur zakkie chips.
Rond Wenen, waar ik even Sissi een bezoekje breng is het mega druk. De 2 baansweg is gevuld met auto's, aaaaahhhhhh, daar gaat onze tijd. We proberen ons er zo snel mogelijk doorheen te wurmen. Maken van de 2 baans een 3 baans en steken rechtsaf richting tjechoslowakije, wat we echter niet aan gaan tikken. De sneeuw maakt het ons niet moeilijker, de sneeuwschuivers echter wel. We rijden met 70km/h waar 130km/h is toegestaan. Inlopen gaat dus niet werken, sterker nog we verliezen nog meer kostbare minuten. Aan de Donau, bij het plaatsje Krems bellen we 37 minuten later in, dan dat Wilco gewild had. Plaats 1 t/m 5 liggen dicht bij elkaar. Weer zal het spelletje op de laatste dag beslist worden. Toch neemt Noble Art een voorsprongetje. En twee koekwouzen hebben ons ingehaald en staan nu op 2. Ik noem geen namen. Wij dus op 3. Zouden we het podium vast kunnen houden. En anders maar niet hoor. 1 is top, maar lager is ook goed.
Vandaag even een special thx naar Jacques van www.droam.nl hij zorgt er voor dat ons WiFi netwerk in stand blijft tot het eind. We verbruiken veel data door te googlen, groeps whatsappen, foto's en filmpjes versturen, we zouden niet meer zonder kunnen. En een superverbinding ook. Geen moment offline geweest. Zelfs niet in de apenlanden. Top!!
We rijden voor de zoveelste keer een gouden M voorbij. Wat zou een Quarter Pounder met milkshake lekker zijn. Kan niet want we passen niet door de mc drive. En hebben geen tijd en geld meer, haha. Het is inmiddels weer donker. Erik heeft net de lampen vrijgemaakt van sneeuw, vuil en ijs. We kunnen weer wat zien. De Dodge Ram is er in het geheel niet schoner op geworden. Maar Erik maakt zij kindje thuis weer als nieuw, geloof me. Nog 98 van de 244 km die de laatste etappe omvat. Salzburg wordt het..... Slapen of doorrijden. Dat weet ik nu nog niet. Aankomsttijd 18.47uur. Het kan allebei nog......
Brinkje heeft er vandaag weer 1125 km bijgetrapt. Totaal tot Salzburg wordt daardoor gezet 6388 km.........
Het coördinaat waar we naar toegaan is het hoofdkantoor van de EB ziekte, gevestigd in Oostenrijk. Vlinderkinderen! Het goede doel van de Mysteryroads 2016. Zoals je wellicht weet heeft American Power daar vorig kaar voor gestreden. Een kille ziekte met vreselijke beelden. 1 laat ik er zien bij m'n foto's maar voor sommige is dit dagelijk voor ogen. De gedachte dat je je kinderen niet zou kunnen troosten, knuffelen omdat dat blaren geeft kan ik maar moeilijk plaatsen. Geen woorden voor zo erg.....

Na een rondleiding in de kliniek en een uitgebreid verslag van de voorlichtster stappen we weer de auto's in. Een paar kilometer verder is ons hotel. Inchecken en eten. Het is inmiddels 21.00 uur. Vanavond nog een drankje aan de bar om het af te leren. Morgen de laatste 900.000 meter en dan zit het erop voor een jaar. Wat gaat de tijd snel als je het leuk heb.

Finish.......
Morgenmiddag zullen we rond 16.30 uur het terrein van het kasteel Doorwerth weer op rijden. Daar kunnen we ons thuisfront weer in de armen sluiten. Als je aanwezig wilt bent u vanaf 16.00 uur welkom. Leuk je weer te zien.....

• 23 Januari 2016 - 23:16

Fien Mulder-Hermeling:

Hallo Erik en Wilco,
    Met veel plezier weer jullie reisverslag gelezen.
    Wat een geweldig mooie reis hebben jullie toch maar weer gemaakt en gelukkig al die kilometers zonder ongelukken. Jullie hebben beide goede engelbewaarders.
    Ik hoop voor jullie dat de laatste honderden kilometers ook voorspoedig en zonder ongemak mogen verlopen.
    Wij wensen jullie een goede reis naar huis, het thuisfront zal weer blij zijn bij jullie thuiskomst.
    Bedankt dat ik deelgenoot mocht zijn van jullie reisverslag, ik heb het met veel aandacht en plezier gelezen, tevens ook genoten van de mooie foto's.
    Nou mannen wel thuis, jullie zijn weer een hele ervaring rijker en zullen weer heel veel verhalen te vertellen hebben.
    Goede reis naar huis.
    Tot ziens, Peter en Fien Mulder.

• 23 Januari 2016 - 23:36

Joyce:

Hoi hoi Heren,

Bedankt dat we over jullie schouder mee mochten lezen en kijken bij deze geweldige trip,

Rij voorzichtig de laatste lange gave kilometers.
    Wel thuis

Gr Joyce

• 23 Januari 2016 - 23:36

Greetje Degen:

Bedankt dat ik via deze weg n stuk met jullie mee moch beleven..genieten v de foto's. .De opdrachten. Hahaha

• 23 Januari 2016 - 23:40

Greetje Degen:

Gek de helf word maar geplaats v verslag..maar weet al niet meer wat ik schreef....Jammer dat jullie Sisi niet konden ontmoeten in wenen.Wie weet tot morgen.

• 23 Januari 2016 - 23:42

Greetje Degen:

Alvast n welkom thuis gewenst uit dat koude natte Nederland

• 23 Januari 2016 - 23:49

Viola:

Time flies when you're having fun! Fijn dat jullie allemaal weer in de buurt zijn en dat alles goed is gegaan. Bedankt Wilco voor de prachtige reisverslagen, waren top om te lezen. Ik wens jullie morgen een mooie thuiskomst en daarna lekker uitrusten en nagenieten van weer een onvergetelijke reis.

• 24 Januari 2016 - 08:50

Jacqueline:

Ik sluit me aan bij de vorige opmerkingen. Genoten van jullie verslagen en vaak gekeken op mysteryroads.live waar jullie route heen ging. Weer een prachtige reis geworden. Alvast wel thuis!

• 24 Januari 2016 - 10:53

Geert En Henny:

Hoi mannen,het zit er bijna weer op
    wij hebben met veel plezier jullie verslagen en foto's gevolgd, prachtig !!!
    een ervaring rijker,pakt niemand je meer af
    op naar de laatste km.Bedankt en wij zullen er vanmiddag zijn.
    welkom thuis,groet van ons

• 24 Januari 2016 - 11:19

Tonny En Vera:

Lieve,stoere mannen!!bedankt voor de mooie reis verslag en foto's we hebben er van genoten!!! Nog even en naaaaar huis!!!! Veel plezier nog.

• 25 Januari 2016 - 19:48

Erik: