We zijn weer thuis...... - Reisverslag uit Elst, Nederland van americanpower34 - WaarBenJij.nu We zijn weer thuis...... - Reisverslag uit Elst, Nederland van americanpower34 - WaarBenJij.nu

We zijn weer thuis......

Door: Wilco

Blijf op de hoogte en volg americanpower34

28 Januari 2015 | Nederland, Elst

Goede dag trouwe blog kijkers.....

Vanuit het platte Nederland stuur ik mijn laatste reisblog mbt de mysteryroads autotocht editie 2015. Tot hoever had ik jullie op de hoogte gebracht? Als ik me niet vergis stonden we op het punt de boot Oslo-frederickshaven in te gaan. Een tocht van 400 kilometer te zee, vaartijd 10 uur.
Aan boord heerlijk gegeten en gedronken. Dit was afgekocht door de organisatie. Na de maaltijd ging het nog wat aantal uurtjes gezellig door aan de bar. Zonder alcohol toch het gevoel krijgen niet vast op je been te staan. Zo kan zo'n schip heen en weer gaan. De resultaten van de die dag worden nog even doorgenomen en het blijkt dat de 1,2,3 posities nog niet vergeven zijn. Op dat moment staan Erik en Wilco eerste, gevolgd door Nobel Art en op een nette derde positie Linda en Patrick van team Mystery vlinders. Maar de punten liggen zo dicht bij elkaar dat nog alles mogelijk is... We duiken rond 00.00 uur in onze kajuit en vallen op het deinen van de golven in slaap.

06.15uur ontbijt. 07.00uur gaan de boegdeuren open en rijden de 13 mystery road auto's het vaste land weer op. Bij de eerste beste parkeerplaats is het verzamelen en vanaf daar stuurd de wedstrijdleider Jürgen om de 2 minuten een auto de weg op, richting Holland. De startvolgorde is als volgt. De laatste in het klassement start als eerste en de eerste als laatste. Dat zijn wij dus. We staan 1 punt los op nummer 2. Dat betekent slecht 1 verkeerd ingeschatte minuut op de 900 aankomende kilometers. Onderweg krijgen we een laatste opdracht die gaat over de weg waar we op rijden. Hulp van het thuisfront is dus niet mogelijk. Het komt op het team zelf aan. Afslagnummers, riviernamen, naamplaatsen. Alles wordt in de gaten gehouden. De eerste etappe van die dag maken we al een grote fout in de berekening. Konden we de hele week aardig vertrouwen op onze nieuwste TomTom qua aankomst tijd, deze keer schijnt hij er 10 minuten naast te zitten. Dat zijn dus direct 10 strafpunten terwijl Nobel Art er in die etappe maar 6 naast zit. Ze staan dus 3 punten voor opeens. We hebben leuk contact met die jongens onderweg en ondanks dat we allebei voor de eerste plaats gaan, gunnen we het de ander ook mocht het anders uitpakken. Etappe 2,3 en 4 worden niet meer online bijgeschreven in het algemeen klassement dus het zal in het koetshuis van landgoed Havezate den Alerdinck te laag Zuthem pas definitief bekend worden. De teams Henk en Bram, Marc en Peter en Linda en Patrick helpen ons waar ze kunnen om ons aan de juiste antwoorden en aankomsttijden te helpen. We proberen met z'n allen 1 vlinderkind team op de gouden plaats te krijgen. Helaas, (och het is maar een heeeeeeeeel leuk spelletje), gaan we het opgelopen gat in minuten niet meer dicht rijden. Team Nobel Art maakt geen grote fouten en stevenen op een eerste plaats af. Op het podium worden ze gehuldigd. Wij gaan met zilver naar huis en Linda en Patrick claimen brons.
2 vlinderkindauto's op het podium. Wie had dat verwacht van te voren.

De laatste kilometers van de rally zijn alle auto's opgevangen door de organisatie om gezamenlijk in colonne naar de finish te rijden. In eerdere rally's die we gereden hebben werd daar niet naar gekeken met als gevolg dat auto's ver uit elkaar binnen kwamen. Bij de laatste auto die dan binnen kwam was al het publiek vaak al weg of binnen. Hier werden alle teams door alle mensen ontvangen. Het was 1 groot welkomscomite. Vanaf het moment dat we uitgezwaaid zijn, tot binnenkomst hebben we 1 groot feest gehad. Er is geen mindere dag bij geweest. Peter Jacobsen, besef je dat wel? Ik hoop dat de rit van volgend jaar net zo mooi zal zijn.
Hier zat alles in en ook nog op het goede moment. Door de fjorden rijden overdag bijvoorbeeld, noorderlicht bij heldere nacht, walvissen spotten tijdens de zonne stralen, Rusland, elanden, noordkaap, besneeuwde hoogvlaktes, crashes zonder al teveel schade..... Wat een reis en wat heeft de organisatie ons veel laten zien.
Die verdienden dan ook een groot applaus. Peter als organisator, Terry als route manager, Jürgen als wedstrijdleider, Remco als arts, Pascal en frank als veegploeg. Theodoor-Danny-Henk als backoffice en de cameraman Chris die alle mooie plaatjes vastgelegd heeft. Bedankt allemaal.

Wij danken bij deze ook even;
-Alle rijders en navigatoren voor de "strijd" en plezier die we hebben gehad.
-De 2 ALS patiënten die ons hebben laten zien sterk te kunnen zijn. Super dat jullie erbij waren.
-Onze volgers en helpers tijdens de opdrachten.
-iedereen die ons geappt en gebeld hebben. De mensen die een bericht achterlieten op de
reisblog.
Alle mensen die meegedaan hebben aan de bol.com vlinderkind actie. In totaal is €1245,00 opgehaald. De eerste prijs van €300,00 is gegaan naar de moeder van Bram, de co-driver van team 9. Het aantal kilometers bedroeg 7918...
-Alle vlinderkind leden voor de inzet, voor-tijdens-en na deze geweldige reis. Ons doel is
geslaagd wat betreft de media aandacht. Linda is bijvoorbeeld elke dag live geïnterviewd
geweest door radio Twente. Ze doet het er maar even bij. Klasse Linda.
-Marc en Peter (Audi S5) voor het leuke contact wat we opgebouwd hebben. Tot snel!
-Wilco bedankt zijn maat en hoofdsponsor Erik, we hebben samen weer veel schik gehad.
Het genot van zijn Dodge Ram V8 HEMI. Wat een heerlijke reisauto.
-De gastvrijheid van de landen waar we geweest zijn; Nederland,Duitsland,Tsjechië,Polen,Litouwen,Letland,rusland,
Finland,Zweden,Noorwegen,Denemarken.

Nummer van de dag is deze laatste keer van John Denver...

Film van binnenkomst.

Deze hadden jullie ook nog te goed. U hoort Erik!

We staan al ingeschreven voor volgend jaar. 1 team was ons al voor. De Audi boys staan op plaats één ingeschreven. We zijn benieuwd met welke bolide ze aan de start gaan komen. We horen al de wildste verhalen.......

Dank voor het lezen....... Over en uit!

• 28 Januari 2015 - 12:48

Wilma En André Van Der Vwgt:

Wilco hartelijk bedankt voor de mooie en zeer goede reisverslagen.
    Wij hebben er erg van genoten en werden goed op de hoogte gehouden van het wel en wee onderweg.Een grote pluim op de hoed van de organisatie en iedereen die achter de schermen actief zijn geweest om alles in goede banen te leiden.
    We staan nu weer met beide benen in de realiteit van het normale leven.....
    maar wij staan niet stil en blijven bezig met "Vlinderkind" en kijken vooruit.
    Enorm bedankt hoe jullie met drie roze teams voor die kinderen op pad zijn geweest.
    De thuiskomst was een mooi emotioneel gebeuren...er zijn heel wat traantjes gevallen, niet van verdriet, maar van blijheid jullie te zien aankomen met glunderende, vermoeide gezichten.
    Wat een gezellige groep mensen, bedankt allemaal en zeker tot ziens.

• 28 Januari 2015 - 15:24

Geert En Henny:

wat een eindverslag zeg.nogmaals bedankt voor alle mooie verhalen en foto's
    SUPER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 28 Januari 2015 - 16:07

Vera En Tonny:

ha, stoere mannen, wat een reis!!!wat mooi!!!en wat goed Erik dat je zo'n goede auto hebt, Ja het kost een beetje maar dan heb je ook wat!!!TROTS!!zijn wij en hebben besloten om een apart spaar potje te maken voor volgend jaar!!? En we hopen dan ook dat je weer voor Vlinder kinderen gaat rijden!!!??? We willen ook Monique en Jolanda bedanken dat thuis ook alles gewoon doorgaat!! En de organisatie natuurlijk die deze mooie reis heeft waar gemaakt voor jullie, een reis die jullie altijd zal bij blijven!!. Dikke knuffel van ons.

• 28 Januari 2015 - 16:30

Linda:

Supertrots op "mijn mannen van de vlinderkindteams", samen hebben we het verschil gemaakt en Vlinderkind op de kaart gezet!

Wilco, bedankt voor je mooie blogs, de tranen liepen me vaak over de wangen van het lachen....in een poging om je blog aan patrick voor te lezen in de auto, dit duurde soms behoorlijke tijd en ik zat dan heel "dom"in mijn eentje te lachen....wat zeg ik....ik lag dubbel!!!

Tot gauw maatjes!

Linda
    Team 11 Mystery Vlinders

• 30 Januari 2015 - 19:10

Karin:

Hoi Wilco en Eric,
    Leuk om jullie ervaringen terug te lezen!
    Tot volgend,
    Karin (team 02, volgend jaar team 03)