Back to base...Home sweet home - Reisverslag uit Elst, Nederland van americanpower34 - WaarBenJij.nu Back to base...Home sweet home - Reisverslag uit Elst, Nederland van americanpower34 - WaarBenJij.nu

Back to base...Home sweet home

Door: americanpower34

Blijf op de hoogte en volg americanpower34

15 Januari 2012 | Nederland, Elst

Volgers. Deze blog stond voor gisteravond gepland maar als de ogen je dichtvallen tijdens het eten moet je soms de planning wat aanpassen.

Vanuit de plaats waar het allemaal gestart is schrijf ik uit naam van Erik en mezelf dit laatste reisverslag.Blij dat we weer bij ons gezin, familie, vrienden en trouwe volgers zijn.

Het was wederom een lange rit vanaf de boot naar huis. Rechtstreeks van stockholm naar Loon op zand zou 1100 km zijn maar de organisatie had toch nog wat leuke alternatieve routes in petto waardoor de rit een km-tje of 600 langer is geworden. De rit was vermoeiend voor vele teams. Dat lees je dan op de twitter. Stoppen en wisselen van chauffeur wordt dan een kwestie van door kunnen rijden. Erik heeft in ons team voor 80% zelf gereden en ik was de oplossing als Erik het gewoon niet meer trok. Maar Erik kan gewoon beter met de dodge afstanden trappen en Wilco was dan toch weer beter in het bepalen van routes, navigaties bijhouden, laptop bedienen.
We hebben snachts allebei gereden tot we allebei ook aangaven niet meer te kunnen. Er waren teams die elke 10 minuten stopten om te wisselen. Niet goed in onze ogen. Wij hebben daarom de dodge een 20 minuten langs de kant gezet om even allebei de ogen dicht te kunnen doen.
Voor het klassement hoefde we niet meer te strijden dus ons doel was voor bij de aankomst in loon op zand voorin te eindigen. We mochten als 17e starten in Stockholm dus we zaten in de kopploeg. In ons achterhoofd wisten we echter wel dat er auto,s zijn die op de duitse snelwegen de snelheid er goed in konden zetten, +225km/u dus hebben we overal wel goed gas erop gehouden.
De top van ons bakkie was in duitsland 172km/uur en hebben geen cannonballers voorbij zien gaan.

De finish hadden we voorbereid door wat dingen aan de dodge te maken en uiteraard weer onze vaderland vlag bovenop de rollbar te plaatsen. Iedereen zal weten dat AMERICAN POWER 34 eraan komt. We hebben plaats 1 voor algehele verschijning. Erik en ik weten nu nog steeds niet van sommige deelnemers in welke auto dat ze gereden hebben of welk team dat ze hadden. Wij hebben ons wel bekend en geliefd gemaakt tijden de tocht en hoop dat onze sponsoren daardoor net iets meer in de spotlight zijn gezet,
Bij het oprijden van de finishlocatie hebben we de fisherminds friends voor de dag gehaald om onze emoties eventueel te kunnen verantwoorden. We hebben ons goed weten te gedragen al moesten we soms wel even slikken. Vermoeidheid zal daar ook een rol in hebben gespeeld. We zijn geen watjes natuurlijk...

Voor wat betreft de schade aan de bullbar hebben we het volgende bedacht. We laten een nieuwe rvs plaat maken en daarin laten we laseren/uitsnijden de tekst. ScanCoveryTrial 2012. Als dat geen mooie herinnering is

Wat feitjes op een rij.
-2 irritaties uitgesproken
-7 maal afslag gemist
-0 coordinaties gemist
-47e met 558 strafpunten
-1ste in mooiste auto klassement!!
-8 maal 24 uur schik gehad
-400 euro gaat naar kinderen van KIKA
-1 kleine schade
-veel nieuwe vrienden gekregen met
team33-50-52 in het byzonder.

Vergeet niet 29 januari naar RTL autowereld te kijken en dan 3 afleveringen achter elkaar.
Ook komt in maart het TOP-GEAR MAGAZINE in de winkel. We zijn erg benieuwd of in de media zijn beland. De tegenprestatie van het linkervoorwiel blijft van kracht. Zodadelijk de laatste foto's en 2 filmpjes uploaden en het staat in de boeken.
Erik en Wilco went to Scandinavia en had great fun.

Volgend jaar allemaal Marcel, George en Erik Wijnoogst volgen geloof ik.

We danken jullie voor de aandacht die wij gekregen hebben. O...wat gaan we dit missen.
Vele groeten van ons.

(Erik, even tussen ons. thx voor het ter beschikking stellen van je trots op 4 wielen. Het was een genot)

• 15 Januari 2012 - 15:03

Geert En Henny:

Goed gedaan jongens,wij zijn trots op jullie,wij zullen de verslagen erg missen,
    GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!

• 15 Januari 2012 - 17:16

Wim En Margriet:

Erik en Wilco,
    We zijn blij dat jullie weer heelhuids zijn terug gekomen.
    Jullie hebben wel de week van je leven gehad,helemaal te gek.
    Rust nu maar goed uit,we zien jullie wel weer.

• 15 Januari 2012 - 18:53

XXX El:

Wat denk je, zet de laptop aan en zonder er bij na te denken surf ik naar jullie webside! Wat schetst mijn verbazing????! Wilco heeft" voor" maandag zijn ogen al weer open gekregenen en heeft ook nog het lef gehad om een stuk te schrijven. Dan ben je toch wel een toppertje hoor! Je reisverslagen kunnen zo in het TOP GEAR-magazine.
    Als jullie reisverslag in boekvorm uitkomt ben ik de eerste die een exemplaar aanschaft.
    Ook wij hebben genoten van jullie avontuur en hopen meer beelden te zien in de uitzending van RTL autowereld.

XXX el

• 15 Januari 2012 - 19:21

Erik:

Goed gedaan maatje. Hebben samen een super week gehad. Volgend jaar weer? Je leeft maar een keer. Heb de auto al uit gepakt en alle spullen voor volgend jaar zitten al in een kratje. alleen nog even inschrijven en een paar centjes overmaken ha ha

• 15 Januari 2012 - 22:34

Wilma En Marcel:

Welcome home! Geweldig, wij hebben meegeleefd. Marcel heeft maar een enkele vraag: wie heeft het telefoonnummer van die blonde! Groeten Wilma

• 16 Januari 2012 - 12:45

Tonny En Vera:

mannen, we zitten nog even jullie reis te lezen en Wilco ga een boek schrijven je kunt het!!!Wilco en Erik geweldig knap wat jullie gepresteerd hebben en de Auto zo mooi heel gehouden hebben,dit is jullie eerste geweldige droom die uitgekomen is, er zullen er nog wel meer komen denken wij? Geniet hier nog lang na mannen want het normale leven kondigt zich weer aan.

• 18 Januari 2012 - 20:56

Joop Van Workum:

Oost - West - thuis - het allerbeste, toch
    maar dat gene wat jullie kerels toch maar mooi gedaan en beleefd hebben, dat moeten wij nog maar eens presteren.
    Ook ik, ja dat meen ik, dat jullie vooral héél huids weer terug zijn/konden komen, dat is op zich al een hele prestatie in die kou en gladheid.
    Nu nog een paar dage slaap inhalen
    en dan onder een hapje en glaasje de geweldige en mooie verhalen aanhoren. Wilco en Eric, het ga jullie goed.
    Met vriendelijke groet, Joop en Tonny.